Thursday, May 31, 2012

Pasum - Universiti Malaya


Minggu Haluansiswa (MHS) . Ya, bagi sesapa yang mendaftarkan diri pada 27 Mei lepas kat UM as an asasian atau pun pelajar Pusat Asasi Sains UM (Pasum) akan menjalani MHS. fuhh, aku turut merasa. So far, aku baru merasa tiga hari . Dan semalam (30 Mei) adalah hari terakhir aku join this orientasi. Hari ni pulak hari terakhir aku bergelar Asasian UM ;( Sedih juga sebenaqnya.. Jomlah aku share sedikit sebanyak asam garam gula kunyit semua selama aku join MHS

27 Mei . 
9.00 pagi mula sesi pendaftaran pelajar. Gila sesakkk! Just imagine ada lebih kurang 1,500 students yang register by that day ,  means ada 1,500 kereta kat kolej 12 tu. Mang ohsemm la habaq hang. Baris punya baris , jalan punya jalan , aku selesai register. Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan aku . Flow pendaftaran aku smooth je. Sekejap. And , again , Alhamdulillah aku dapat tingkat 4 bilik C414 . Dan, the greatest thing is Surau is on the fourth floor. Look, I'm very thankful to HIM. Petang tu, pukul 2.30 sampai 4.30 ada sesi taklimat bersama ibu bapa. And blablabla, bila dah habis taklimat ibu bapa, dan mengucapkan selamat tinggal sambil menitiskan beberapa titik ayaq mata , kitorang pelajar Pasum 12/13 kena kumpul dalam DTC ( Dewan Tunku Canselor ) . Ada sikit taklimat tentang penempatan students yang masih belum selesai dan beberapa arahan PP (Pembantu Pelajar) untuk program malam tu - Perjumpaan dengan Pengetua Kolej Raja Nazrin Shah . 

28 Mei.
Alhamdulillah . Riadah pagi dibatalkan . Terasa seperti ingin bersorak keriangan seperti seorang kanak kanak mendapat aiskrim *oh apekah* . Pukul 7.45 pagi dah kena berbaris berdua dua , dari kiri cepaattt jalan , ke DTC ada ape ye ? Ouh tak ingat . Buku Pink ( Aturcara program ) kat dalam beg. Nanti aku sambung ye ;) 

Assalamualaikum . 
Sekian,
With love,
Syazana.
13 comments on "Pasum - Universiti Malaya"
  1. Salam....masih tersergah indah pintu gerbang tempat ku menimba ilmu....selama 5 tahun disana...
    Tu gambar terbaru ke..?
    dari Malaysia Classic Motorcycle: Cerita dulu dulu......

    ReplyDelete
  2. Kenapa tak masukkan ' I was crying at DTC ' HAHA :P

    ReplyDelete
  3. kawan akak ade sorang kat sana ..

    ReplyDelete
  4. @I am EQIN : ouh, ada je kat atas . cuma tersirat.

    ReplyDelete
  5. peh Um lah siot ,blaja sungguh2 na :D

    ReplyDelete

Leave your comment below.