Tuesday, May 1, 2012

Gambar Gambar Itu


Satu lagi entri tidak bermotif terbitan Sya Syazana di bawah produksi Blogger.com . Oh, kegilaan sebentar. Wohhoo. Aku tak expect pun akan ada yang baca entri ni, so redah je lah Syazana, redah je. Kebelakangan ni, aku rasa macam ouhh macam mana entah. Tak larat gila. Entah jin mana yang merasuk aku jadi tak larat gila. Eh tengok tu salahkan jin pulak Aisehh. Tak mau tak mau. Dah malas tu cakap je la malas kan ? -.- Ya ALLAH jauhkan aku dari sifat malas ini. Jauh kan aku dari segala sifat mazmumah. Ohya, minggu depan ada interview IPG. Aku dapat pergi. Alhamdulillah. Cuma cuma cuma, itulah . Cikgu sebenarnya bukan tersenarai dalam cita cita aku. Ya , dulu mungkin ada. Aku still ingat. Time darjah satu kut, cikgu sibuk sibuk suruh kami budak budak isi satu borang kaler hijau. Taksilap aku, itu merupakan kad peribadi pelajar. Maka, muka surat belakang kad tu, ada ruangan cita-cita untuk diisi. Laju laju aku isikan . Ada tiga kotak. Aku pun pantas mengisi, cikgu , doktor , polis. Cita cita tipikal bagi seorang budak darjah satu. Tapi bagus. Cita cita murni . Wahaha. Kann, kecik kecik dah berhati murni nurani. Wohoho. Sudah sudah. Ouh, ada lagi. Tak lama lepas tu aku dengar cikgu tu puji kawan aku, 'Ohh. hebatnya cita-cita kamu, PILOT ' ahh tidak . Aku tergugat. Mane boleh . Mane boleh. Aku mesti lagi hebat. Cepat Syazana, cepat. Pilih satu kerja yang meletoppss vavavoom punya kerja. Ahh. apadia apadia apadia. Taklama lepas tu, 'Wah Syazana, kamu nak jadi pramugari  ye ?'. Gaahh. Tak boleh belah pemikiran aku waktu tu. Camne la boleh terpikir nak jadi pramugari. Alahaiii syazanaaaaaaaa.....

ouh, camne entah nak bayangkan. tak tersampai dek akal. 



5 comments on "Gambar Gambar Itu"
  1. maybe not the first person to read but first to comment okay ! haha..

    ReplyDelete
  2. WOW!!! what a nice blog that i see. Jum singgah blog sy. Tp, x secantik blog awk. Luv u dear

    ReplyDelete

Leave your comment below.