Saturday, July 16, 2011

Ketika Kepenatan Menguasai Minda Positif


Ketika itu,
Mata terasa berat,
Terasa bagai ia berkaca-kaca,
Terasa bagai ia disaluti sejenis cecair,
Namanya air mata,
Tetapi,
Ia bukan satu tangisan,
Ia cuma kesan kepenatan,
Ia juga kesan kemengantukan.

Hoh! Maap der aku tak pandai nak compose puisi. Ghahaha. Yah, aku selalu gak mengantuk . Especially dalam kelaskelas terakhir yang mencecah pukul 2.00 ke atas. Time tu rasa seperti kucing melintasi lalu pergi. Heh! Apekah? Seriously, aku terpaksa tahan mata ni. Aku gilagila cuba untuk buat buat tak mengantuk. Dan itulah cara aku menguasai minda positif . Yeah! Apabila kita cuba buat-buat tak mengantuk , lama - lama ia akan pergi . Benda ni agak berkesan kat aku. Aku dah try since aku form 2 or 3 kot. Aku pon tak baper ingat. Yess. Dulu aku stay kat asrama, memang mengantuk tahap 4 kanser usus lah. Aku nak tido dalam kelas, aisshh rasa bersalah woo. Kesian cikgu kat depan ngajo. So, aku amik inisiatif mintak tolong Mila cubit aku kalau nampak aku cam tengah terumbang-ambing ala-ala angin sepoi-sepoi bahasa . Dats why aku tak kantoi kalu tido. Makaseh Mila . Lama kelamaan aku dapat menguasai kemengantukan aku tersebut.Caranya, macam aku cakap tadi. Kuasai minda positif (via Cikgu Rosita) .



Aku ingat lagi time form 1 , masa kelas KKQ. Pehh, aku manng mengantuk tahap 5 kanser usus lahh time tu. Aku pon apa lagi. Lelapp ah. Sekali aku nak masuk mimpi, "Syazanaa!!!!" Tudia. Amekk kau. ustazah jerit (mungkin) panggil nama aku. Terpacak aku. Lepas tuh, su-wear aku tamau tido dalam kelas dia dahh.

Lepas tuh, aku set dalam kepala otak aku nih yang aku takkan mengantuk takkan takkan takkan. Aku tahan tahan tahan. Mulamula memang payah. Tapi, lama lama dah mudah. Haha. Biasalah. Nak seribu daya, taknak seribu dalih.


1 comment on "Ketika Kepenatan Menguasai Minda Positif"
  1. nnt klu ngantuk lg mtk la kwn tu dodoikan yer..^^

    ReplyDelete

Leave your comment below.